Protein kladdkaka


Hejsan! I mitt första inlägg tänkte jag dela med mig av ett riktigt gott recept. Hör och häpna, den är gjord på svarta bönor ... ja jag var i lika stort chocktillstånd som er, tro mig! När man deffar/dietar eller bara vill få i sig något gott så är det här receptet en räddare i nöden :D 

Aja här kommer receptet!
Ugn: 150 grader 
Tid i ugn:10-15 min
Svarta bönor 120-130g
Proteinpulver 1 skopa ( jag använde choklad whey gold standard,men det fungerar med alla )
1 krm flingsalt/salt 
vaniljpulver 1 tsk. (INTE VANLIJSOCKER! då kommer inte näringsvärdet stämma, så ni får räkna om där isåfall)
2 äggvitor
1 banan(80g) (jag hade i det en gång, om du gillar banan så kan du ha i det annars kan du lägga i något annat för dem kalorierna, tex smält choklad,kokos,jordnötssmör)
bikarbonat, (mätte inte upp det men runt ½-1 tsk, går med bakpulver också)
Kokosfett/smält smör 1 msk (jag använde milda culiness den här gången)
3/4dl Kakao
1 tsk Snabbkaffe pulver
½-1dl Sötningsmedel/socker/sirap/honung.  Jag använde sötningsmedel, så räkna om värdet ifall du använder något annat.
1. Häll ut spadet bönorna ligger i om du köper konserverade på burk. Mixa bönorna och bananen(eller annat tillbehör)
2. Smält fettet/smöret,blanda det med kaffet och mixa i det med bönorna
3. Häll i resten av ingredienserna och mixa allt till en fin smet
4. Ta en form som du kan lägga smeten i och sedan in i ugnen
550 kalorier för hela kakan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0