Protein cookiedough.


Här kommer ett till recept som jag hittade på bodybuilding.com i en tråd :) har även sett att smaljeans har skrivit om det (det var där jag hittade kladdkakereceptet). Men jag har ändrat på ingredienserna lite. 

Måste varna er med att det var första gången jag gjorde dem så de blev inte så vackra ur ett estetiskt perspektiv hehe.
Kikärtor 200g
1-2 skopor proteinpulver ( jag använde cookies and cream whey gold standard 100%)
2-4 msk jordnötssmör
1 tsk vaniljpulver ( om du vill ha i det) 
1 dl sötningsmedel
Mjölk/smält smör/vatten - någon typ av vätska, det finns säkert många andra varianter man kan göra med!

Mixa ihop allt. Jag har använt en elvisp men min är inte så stark så kikärtorna blev inte helt mosade, men det fungerar nog om ni har en stark elvisp, prova er fram :) !

Ni kan ha i kanel,bär,choklad,kokos, ja allt möjligt. Jag hade i 2 rutor choklad i mina.
Lägg in dem i kylen eller frysen , annars kan ni laga dem i ugnen om ni vill ha färdiga kakor. Jag testade ugnen en gång på 175 grader i 10 min och de blev helt okej, se till att göra dem lite större så de inte blir torra :) jag ska testa att göra dessa flera gånger tills jag får ihop en bra tid för ugn och värme.
Hela smeten ligger på 600 kcal, (inräknat chokladen på 50 kcal)
Protein 85g



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0